26 September 2013

Cara-cara terminate P1 wimax

*New update (10 Sept 2015)
**New update (13 Apr 2017)


Assalamualaikum,

Okeh kali nih nak ajar cara-cara nak terminate wimax.

Senang je rupanya. P1 wimax laju je buat kerja. Syabas.

Maaflah P1 bukan tak nak gune P1 tapi banyak sangat dah internet. Jadi terpaksa korban kan satu. Tak mampu nak bayar semua. Maklomlah penanam anggur...waaaa


TIPS!
Pastikan TIADA bil tertunggak. Make sure langsaikan semua bil sebelum tarikh bil baru. Kalau boleh seminggu sebelum bil baru.


Kemudian, pastikan SEMUA barang yang kita dapat time memula daftar tuh ada. (Buku panduan, kabel LAN, power supply and MODEM). Kalau takde kene bayar denda. Tak boleh la nak bising2 kat kaunter sebab depa pon mengikut perintah kan. Aku hari tuh bagi kotak dengan plastic asal dia lagi. kahkahkah. **Kotak just gune kotak kasut pon boleh, mengikut maklumat pembaca blog ini


Then, after that, CALL (1300 03 1300) or guna ONLINE FORM *(http://www.p1.com.my/customercare/form/). Aku isi online form je...hehe

Then, pilih macam dalam gambar di bawah (klik gambar untuk lebih jelas):



Then, sila tunggu 3 hari (dalam masa tiga hari memang P1 akan call anda, then P1 akan bagi nombor report)


SILA SIMPAN nombor report tuh then bagi kat kaunter P1 di mana anda ingin serahkan modem. Sebab kaunter tuh akan layan sekiranya anda mempunyai no report tuh je.


Then, JANGAN LUPA, pastikan anda mendapat resit pembayaran (sekiranya serah modem sebelum tamat kontrak. kene denda RM200) dan termination form.


PENTING! Simpan resit dan termination form tuh. Lagi2, jika anda menggunakan pemotongan auto debit bagi MENGELAKKAN masalah dikemudian hari. Nak laminate pon boleh. Simpan lah selama yang boleh. Setahun dua tahun bertahun-tahun pon boleh.


Selesai dah. Harap dapat membantu sesiapa yang ingin terminate P1. Tq. :)


**Good info dari para pembaca. Terima kasih sumer atas info.


107 comments:

  1. salam... nak tnya... sy ni nak terminate jugak.. tapi sy punya modem tu rosak... kene denda jugak ke? nak serahkan balik modem tu, kena serah kat center ke? kalau hantar kat booth p1 je xboleh ke? tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, perlu hantar ke service center berhampiran dengan tempat anda. Modem rosak mungkin kene denda.

      Delete
  2. Asslamualaikum...denda sblm tamat kontrak mmg rm 200 ke?

    ReplyDelete
  3. soalan:
    boleh terminate on behalf of account holder x? sbb acc holder kuar oversea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba tanya service center...maybe dia minta ic photocopied

      Delete
  4. thanks berkongsi yer...tgh cari cara2 yg berkenaan =)

    tu dia..buku panduan pun nak dipulangkan..jenuh nak cari ni..hhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buku panduan tuh saya saja je kasi....untuk mengelakkan P1 ni mintak duit...maklum lah depa ni pantang nampak peluang mesti nak minta duit kita kan.

      Delete
  5. Kalau kotak and buku panduan tak ada macam mana? Dah pakai p1 almost 3 years. Mana la nk simpan brg2 cmtu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dun worry boleh je...janji bagi complete set....

      Delete
  6. salam..sye nk tnye kt tmpt yg sye bru pndh ni x dek coverage p1..sye nk tnye

    1. klu sye terminate awl nk kne byr denda jugak ke?

    2. klu kes mcm sye yg nk terminate awl ni mcm mne process yg btol ye utk terminate awl?..bole share?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurm kalo x silap saya....dia bagi tempoh seminggu atau sebulan untuk trial....cuba emel p1 .....rasa boleh dibawa berbincang

      Delete
    2. saya pernah call centre p1, cakap nak terminate sebab coverage p1 xde, diaorang cakap cuba en. tengok kita punye map coverage, memang dalam map tu ada tapi hakikat yew setahun pakai merah je dah macam mata hantu, kadang-kadang pandai pulak dia kenyit-kenyit mata,sekejapa ada sekejap takde.

      Delete
    3. memang dia seboleh2 nya elak tak mau kiter terminate...tapi kite p je tempat dia tuh...terus bagi je modem dia...cakap saya nak terminate! kene tegas sikit hehehe...

      tapi make sure dalam tempoh seminggu tuh

      Delete
  7. Salam . No report tu mcm mne ye ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...call p1...then cakap kita nak terminate, bagi alasan nak p sambung beljar luar negara ka...so dia takkan banyak tanya...hehehee...

      kalo cakap ini tak elok la apa tak elok la...confirm dia suh reset la...apa la..xkuasa aku nak layan...

      macam ari tuh, aku bagitau aku suka je p1..tapi sebab dah ader banyak internet terpaksa la terminate

      then

      dia akan bagi nombor report

      Delete
  8. Saya telah berjaya terminate P1 tadi. Untuk makluman, siapa yang ada masalah macam modem rosak, atau patah dan sebagainya, macam kes saya, terus saje berurusan di headquaters packet one atau green packet di jalan templer. Tak kene denda atau charge apa apa pun. Sebelum tu saya cuba nak pulang kat outlet dia yang dekat sikit dengan rumah, tapi wakil outlet kata kene denda harga sebijik modem mifi tu.. dekat RM4++.++ tu.. Padalah hal patah sikit je cover dia, lain2 semua elok berfungsi.

    Tapi bila berurusan di HQ, senang je. Alhamdulillah. Lega

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah....lega kannn tak payah kene bayar bagai...tapi tula...HQnya kat PJ...

      Thanks for your info!..... :)

      Delete
  9. Assalam nak tanya .. Sy nk terminate p1 sbb dh abes kontrak . sume brg dia still ok xde rosak .. Kene bayar apa2 jgk ke ble nk terminate nnt? Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kalo dah habis kontrak takpayah bayar. Call nombor di atas then cakap nak terminate.

      Delete
  10. If i gi hq terus bwk modem,cable n charger sekali utk pulangkan terus bolehkan? Perlu dulu ke utk dapatkan no report? Hari ni bukak tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah....itu kene check HQ la.....rasanya better call dulu...
      tapi rasa nya okey je kot g direct HQ....maybe cawangan je ngade2 nak nombor report bagai.

      Delete
  11. nk isi form tu cmne ? x jumpa pon. hahah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.p1.com.my/customercare/form/

      Delete
  12. kompom ker kene denda rm200? still dlm kontrak ni, please update.. sy nak terminated wimax ni.. byk sangat bill nk dibayar.. pening kpala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau lebih dari tempoh trial n takde masalah connection memang akan kene bayar rm200 sebab terminate kontrak....

      lagi baper bulan? kalo takat 2 3 bulan nak dekat setahun...takyah la terminate lagi....

      tapi kalo baru gune 2-3 bulan...better terminate je la walapon kene bayar rm200....

      Delete
  13. Salam. Sy ada 2 soalan. 1) boleh ke sy nk terminate, tpi bil tertunggak byk jgk. siap dapat surat. 2) w'pun kite xgune line p1 tu. Bil tetap bergerak ke..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam....sepatutnya hang perlu complaint pada customer service awal2, bagitau yang hang xdapat line or xnk gune....

      cara yang betul hang perlu deal dengan P1 sendiri, terminate terus....

      walaupon tak gune, selagi hang tak terminate, selagi tuh bil gerak.... terminate bayaq 200 je, dari hang biar bil tertunggak berjalan begitu sahaja....mahal tuhhhhh

      Delete
  14. *Balas dengan kadar segera !

    Cable dan charge sy hilang kene denda ke ? Dan berapa yang perlu di bayar? Sy tinggal beberapa bulan nak abis kontrak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurm x sure bayaran denda....tapi rasa mahal juge....tapi berdasarkan komen kat atas....dia x payah bayar pon sebab dia hantar kat HQ

      Delete
  15. assalamualaikum...good info!!...bru lpas isi borang tu nak terminate...harap2 sempat la sblm bill baru smpai...bru je smlm byar bill..kontrak dh tamat bln 4 lepas...hajat nk bertukar pd unifi...lepas dri kontrak habis ni mcm2 jd .. coverage berkelip,kuota 20gb pn mcm air terjun habis...mmber pulak byk racun amik unifi... yg pakaj pling murah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam....haah P1 ni memang macam tuh.....nasib baik dah hbs kontrak....

      tukaq je jangan tak tukaq...tapi make sure yg unifi cover tempat hang....

      Delete
  16. As salam. Kalau ikutkan bil saya mmg dh langgar dinding nk dkt rm2k. Puncanya sy line blocking sbb x bayar dlm 2 bulan tapi bil bulan2 tetap masuk. Skrg ni mcm mana ye? Dh lebih tarikh kontrak (2 tahun lebih). Saya x bayar sbb sia2 byr bnd yg kita x dpt (Servis internet).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, boleh rujuk customer service berhubung tuh...cakap tarikh bila di blocked and maybe perlu bayar bil 2bulan dan denda sahaja.....maybe....tak confirm....apa2 pon kene rujuk P1 juga.....

      Delete
  17. salam.. nak tanye kalo da tamat kontrak then nk terminate..deposit kite yang seratus hinggit tu dapat x balik?...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam....erm kene bayaq deposit ka?....rasa time saya xde....

      tapi kalo ader deposit...rasa akan di return balik..but im not sure about that....apa2 pon masa nak return tanya dulu...kekadang staff dia pon x aware pasal tuh

      Delete
  18. sy baru je terminate 2hari lepas...byrn rm100 deposit dlu dia xbg pn...tp dia mntk kol customer service tnye blh dpt blk x duit tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup just call CS to file a report about your termination service...nanti dia dah file report, u boleh bagitau kat tempat u terminate tuh.....nanti dia akan pulangkan duit u....tapi please make sure that u dah lepas tempoh kontrak.

      Delete
  19. salam. kontrak p1 sy belum habis lagi, so kalau nk terminate kena bayar rm200 kan pastu kalau sy nk terminate tu scare online kena bayar rm200 tu segera ke mcm mane?

    ReplyDelete
  20. Saya pun nak tamat kontrak p1 sudah 2tahun guna kena denda bayar juga ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo kontrak dah tamat...tak perlu bayar...just pulangkan semua barang

      Delete
  21. Assalam, saya nak terminate p1. Ikut cara kat atas tu. Mula2 saya isi form tu, lepastu dia email suruh call diorang. Dah call semua dan ckp akan email no termination ticket. skrg tgh tunggu no tickets termination. Berapa lama eh proses dia nak bagi? Saya rasa dah 2 nak ke 3 hari dah tunggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...better push deme lagi...kekadang deme saja2 je lambat2.....kalo u duk PJ...boleh anta kat HQ terus....

      n maybe u cal jumaat, so maybe dia proses hari bekerja....so kalau u boleh sabar lagi, tunggu lima hari....

      Delete
  22. Salam. Saya ad soalan.
    -sy dh hbs contract 2 tahun dgn p1, then sy smbg balik xsure setahun or dua tahun. Hehe. N modem sy hilang. If sy nk return sy still kne denda ke even sy pnh hbs contract dgn p1 2 tahun dulu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam....boleh taya P1 or report sebab kenapa modem hilang....maybe dia leh kasi baru....tapi maybe kene denda....

      kontrak lepas dah tak berkaitan.....u ader kontrak baru...akan ikut kontrak baru...better habis kontrak x perlu smbung dah....kontrak tuh dia nak ikat u je...

      Delete
  23. Nk tnya nk potong P1 xpi xnk serahkan modem dia nk simpan sbb nk elakkan dari kne denda blh kn??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak faham la kes u....wat apa nak simpan modem kalo x leh gune...hehehe

      Delete
  24. Terima kasih insan budiman. Baru submit online form. Harap2 cepat la responsnye. X hadap cek nak perabih duit call careline. hehe. Report number tu berapa aksara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah, tak ingat la pulak...Tapi don't worry just tunggu je call dari deme.... :)

      Delete
  25. Tension ngn p1..kalau dulu kena bayar rm99 je..Lepas implement GST, kena byar rm105 (kalau xsilap)..Tp utk beberapa bulan ni, kena byar rm126 pulak sedangkan xde pn bayaran tertunggak..sya plan nk terminate p1 bulan ni..nk submit kt online tp rsau dorang xterminate.nk pergi HQ tp xde masa.blh bgi pendapat x ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeee....gediknya nak terminate pon cas gst...hampeh la P1 nih....

      deme akan terminate puye...u bayar gune apa? automatic tolak dari bank ka?

      lepas pulang barang sume...u akan dapat borang yang cakap dah terminate.

      So kalo bil still jalan. Boleh tunjuk borang tuh kat P1.

      Delete
  26. P1 ni mmg ada cas trsembunyi ke.bln2 bayar xpenah miss tiba2 dpt msj yg akau kne gantung sebab ade trtunggak RM200 lebih..rse nk terminate je tp dlm kontrak lgi...minta pendapat tuan cmne..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setahu saya takde....boleh call P1 untuk semak semula apa bayanran yang tertunggak tuh....minta penyata kalau boleh..suruh deme email or pos surat or p semak kat cawangan P1

      Delete
  27. mcm mana nak tahu yg kontrak kita ni dah tamat ke belom ?
    * dah lupa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tengok kat website or call customer service....

      Delete
  28. salam .. sy pkai p1 sbb ari tu ada sminggu trial .. sy truskan smpai sbulan ..lpas tu xdpt guna sdh .. dpt bil seratus lbih .. jd sy hold dlu pmbayaran ..bnyk lg nk kna byr .. tp bulan2 dpt bil .. sy ingat dorg xcaj lpas xda line tu .. skrg bil tertunggak hmpir 6ratus .. blum tmt kontrak lg .. klau sy terminate ..konfom kna byr dlm 8ratus .. bleh tlg jwb soalan sy .. trima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      sepatutnya annasz bagitau P1 terus biler tak dapat line. Sebab deme mana tahu. So deme boleh buat sesuatu. so sekarang dia assume u dapat line, n u tak bayaq bil.

      So, u kene p P1 untuk uruskan. Kalo u pernah buat report sebab tak dapat line, boleh bagi nombor report. Tapi kalau takde, ikut budi bicara P1. Maybe deme akan mansuhkan bayaran kontrak tuh. (Maybe)

      Bahaya bil tertunggak nih. Baik uruskan cepat2.

      Delete
  29. Saya punya fon dh hilang, bil dh 600 lebih, dh berapa bln xleh guna, contract blum habis lg...agak2 berapa yg saya kena charge denda sbb hilangkan fon wimax tu...runsingnya, duit x cukup guna..😖

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa P1wimax akan help u to settle all the bills. Boleh refer to P1, cerita kan masalah anda. P1 bukan along. Don't worry!

      Delete
  30. Nak tanya la, saya dah fill termination form secara online, bil yg tertunggak pun dah selesai bayar, no termination pun dah dpt, tinggal nak hantar blk brg p1 kat HQ je. Tp saya ada modem dgn charger je, buku manual dgn cable lan ntah dah hilang ke mana. Rasanya kena denda tak cik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa x perlu....sebab kalo cik baca komen di atas. Tak perlu buku manual pon takpe..cable tak sure. Pergi P1, tengok dia cek tak, kalo x cek, selamat. Tapi, kalo dia kata kene denda, just cakap hantar kemudian la hantar, tertinggal kat rumah....kahkahkah

      Yang hilang tuh cable kuning ke? Beli je kat kedai. Murah je harganya. Daripada kene denda mahal.

      Delete
  31. Halo . Saya nak tanya . Saya baru je langgan p1 . Baru first time pakai . Saya beli 3june2016 . Tapi tak memuaskan . Saya ada masalah dengan connection. Tukar tempat dekat mana mana pun connection dia sangat poor. Say contact one of the p1 staff masa saya beli and register p1 . Dia kata tak kisah walaupun satu bar asalkan laju. Ni lansung tak laju . Loading 30 minit just nak tengok video yang durasi dia 2 minit je.
    Kalau saya nak terminate masah trial yang dia bagi 1 bulan ni boleh ke? Sebab saya tak mampu bayar untul service yang saya tak boleh guna. Ke saya kena tunggu lagi satu bulan lepas bayaran pertama baru boleh terminate

    Mohon dijelaskan, terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, no need to wait sampai habis trial....just pergi, bawak sumer barang. Cakap dah try.... memang connection poor. Pulangkan je.

      Dulu rumah pon satu bar, tapi still laju.. tapi kes u, cakap kat dia memang la satu bar...tapi masalahnya slow. Apa kejadah ada internet kalo satu video pon kene buffering sampai 30 minit. Baik tak payah!

      Delete
    2. Hah. tulah, So my contract dengan dia terputus macam tu je ke?

      Delete
    3. Yup, trial tuh bermakna if u nak terminate contract, u don't have to pay for denda. Atas alasan, u tak dapat internet. So, if u nak terminate after sebulan (after trial), u kene bayar denda sebab nak terminate kontrak walapon alasan sebab internet tak dapat. So better p terminate cepat2 sebelum habis tempoh trial.

      Delete
    4. Terima Kasih bg penjelasan yang jelas. Nasib la jumpa blog ni kalau tak habis la melayang duit banyak2 bagi dorang makan free2.

      Selamat Berpuasa :)

      Delete
  32. assalamualaikum. sy nak terminate tp kotaknye tak ingat letak mana. boleh ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummusalam....tak perlu pon xper kotak...

      Selamat hari raya.

      Delete
  33. Aslkum.. sya nak terminate p1 jgak. Mslah connection. Dah sehari lampu hijau tak naik. Geram ceq 😂😂 dlu kes lambat sngt connection even lampu naik hijau smpai 3. Hahaha sya dh gna hampir 6 bulan. Beli dkt kdai henset.. klau sya nk terminate mmg kna byar 200 rnggit jgak ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...apa2 report dulu. Lepas tuh kalo berlarutan, takde improvement, cakap kat P1..."saya nak terminate if connection still hampeh macm ni!"...hehehee....

      kalo u ader kontrak....kene bayar la 200....tapi kalo salah P1...maybe u boleh minta pengecualian..apa2 report je dulu.

      Delete
  34. as'salam..
    saya pernah ade p1 dan bil tertungak hampir 4-5 bulan. masa saya nak terminate saya tidak kena sebarang bayaran..termasuklah bil yang tertunggak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam....owh bestnya....maybe dia potong kad kredit or debit? ke bayar cash?...camner tuh..cube share sikit u puyer alkisah...hehehe....nak tauuu....

      Delete
    2. saya bayar cash kat center je.sebelum kontrak habis saya dapat panggilan dari p1 center dari pj..suruh sambung lagi kontrak 2 tahun dan ade buat tambahan dari 5Gb ke 8Gb.. sya kata ok saya sambung kontrak..tapi masa tu saya mmg dh tak pakai p1 yg ada limit..saya dh beli p1 unlimited punya..so dh lama tak bayar.. saya pergi terminate kt center(kluang)..saya dh sediakn duit untuk bayar bil tertunggak..tapi tak kena bayar..

      Delete
    3. Wah, pls share buat macam mana and terminate di mana. Saya nak terminate p1. Its good tapi nak guna telefon plan with internet. Tq in advance ya.

      Delete
    4. Pls share your story ya. I call p1 cakap nk terminate tapi diorng try to delay sbb yelah taknak la hilang customer.

      Delete
    5. Salam aida,

      u duduk di mana? If duduk PJ, terus ke HQ dia. Or call P1 lagi and lagi...bagi alasan u xde duit nak bayar banyak2 internet, u pakai sorang, anak2 dah xde, xde sapa nak guna membazir je. Tanya apa hak deme nak delay process terminate sedangkan u xde bayar lewat or hutang dengan P1. N kalo u still dalam kontrak, cakap je u sanggup bayar but if dah habis kontrak, cakap juga u dah tamat kontrak.

      Kalo susah2 sangat, cakap je u nak pindah hulu, kawasan tuh P1 tak dapat, bukan dia akan cek pon....bohong sunat katakan....kahkahkah....

      And jangan main pulangkan barang je....pastikan dapat surat termination dari P1 then baru pulang barang.

      Harap dapat membantu.

      Delete
    6. Skrg ada je kat KL. Ingat ke nak g kat center p1 je utk terminate, so saya perlu case report no. Tapi bila call P1 request case report no tu dia tanya pindah mana, bila pindah and siap mintak supporting dokumen konon to make sure yg kita betul pindah ha. (Tipu sunat tak menjadi). So esok after kerja nak terus direct ke HQ lah. Doesnt need report no apa bagai. Leceh p1 ni. Nak tergelak rasa bila diorng mintak supporting dokumen padahal nak terminate akaun je pun aduhai.

      Delete
    7. What?! Seriously?! Itu kan hak peribadi...takkan nak pindah perlu bagitau semua....giler betol P1 nih!

      okay la tuh....p center je...camne dah settle kah?

      Delete
  35. Salam, saya nak terminate, tapi tak ada kotak, berapa kena bayar eh?

    ReplyDelete
  36. Salam sy nk terminat jga klau modem da retak skit rasa kena denda ke x.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam....kalo sikit x rosak....okey je...rasa dia xde cek pon. Tapi, kalau teruk, rosak. Taya CS dia dulu apa nak buat.

      Delete
  37. Saya ada persoalan yg dok mengganggu sy. Sy dpt modem p1 secara percuma bila sy apply unifi (tm) utk premis kedai sy tahun lepas. Dia ada free trial period utk beberapa bulan, sy pun dah tak ingat. So, within that trial period, i did try to connect once, tapi langsung x dpt. Tak tau la pasal coverage ke apa, so i just kept the modem as tukun la. Fast forward couple of months, i dpt notifications, calls from p1 kata i owe that 300 plus. Gaduh punya gaduh, they said they are going to take legal action against me sbb i refuse to pay for the service yg i tak pernah dapat/guna.
    Questions are, memang i kena bayar jugak mentah2 ke walaupun i LANGSUNG TAK GUNA servis p1 ni?
    Dan, katanya ada kontrak 2 tahun, kalau i breach the kontrak, i kena denda. That's why i just keep quiet sbb kalau i pergi serahkan modem tu skrg, meaning, mmg betul la i intend to breach the contract.maknanya skrg, dlm keadaan i tak guna servis p1 ni, kalau i tak cancel it pun i salah, kalau i gi cancel it which means i mmg akan breach the contract pun, i salah?

    And to start off, i didnt even apply for it. It was given as a free gift with a limited time of free trial period.

    Please help me sebab i rasa sangat teraniaya....������

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sebarang kontrak yang di tanda tangan tak? If ada, sila baca dengan teliti, if boleh guna untuk lawan balik P1 tuh.

      If u p HQ di PJ (if wujud lagi, dah bertahun tak guna dengan P1 nih), u boleh settle kan kat sana. Cakap u tak pernah gune langsung and suruh dia cek alamat u, memang u tak dapat coverage.

      Cuba u baca previous comments jika dapat membantu.

      Delete
    2. HQ P1 dah tukar. Kat Sunway Pyramid dah. 10am - 10pm waktu operasi dia.

      Delete
  38. Assalam nak tanye. Betul ke HQ P1 dah tukar kat Sunway Pyramid? seriuosly??? Nak terminate ni dalam minggu depan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...ikut kan komen di atas....haah....ala dekat2 je tu

      Delete
  39. Assalamualaikum..nak tnya,sya baru langgan p1 ni..baru sebulan.kalau sya nak tukar tarikh pembayaran bil ble tak?pastu macamna kita nak tahu jika pihak p1 dah terima bil pembayaran kita..sbbnya diorg just antar email atau mesej je tuk buat pembayaran..sya bayar pejabat pos..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam, jika u tick terima bil bulanan melalui pos, u boleh cek next month. Tapi, rasa u x pilih tuh...sebab u kene bayar rm5 untuk pos tuh rasanya and u received an email about your monthly bill. So, u boleh cek kat online account or telefon P1 untuk melihat bukti bayaran.

      Harap membantu.

      Delete
  40. Saya pon nak terminate cam siput gondang dari mula2 pakai dulu hampeh

    ReplyDelete
  41. Bape nombor careline p1 ni..search internet call call asik salah nombor je..

    ReplyDelete
  42. sy ade soalan, sejak bila p1max ade terms yg klu 3 bln xbyr, die auto terminate? sape kne mcm sy? kne byr 5rts lbih utk kos autoterminate.. sy da pkai lama p1 ni sejak belahar.. 6-7 thn.. tiba2 bln ni die auto terminate dgn alsn 3 bln x buat byrn.. sy sgt tidak puas hati.. 5rts tu bkn tunggakkan, tp cas utk modem dan denda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. u memang pakai dah lama....tp u renew kontrak tak? Kalo renew kontrak, kalo terminate dia cas la jugak harga modem.

      kes u, u x bayaq....mmg la dia potong....bil api pon x bayaq letrik akan di potong...tapi sepatutnya bagi la warning...

      terima email x dari P1?

      Delete
  43. slalu x byr mmg akn potong/sekat.. tp bukan terminate.. sy pkai da lama.. renew2.. tak permah lg kne terminate.. prnh jgk kes sy da byr tp xmasuk dlm bil.. bile tunjuk resit, bru die update.. die update utk byrn 3 bln tp tarikh byrn yg sama.. pdhl sy byr tiap bln.. dpt email da kne terminate terus dari peguam.. surat ctos.. p1 xde email terminate...

    ReplyDelete
  44. Nak tanye..sy ni baru pakai p1 ni 2 bulan..Ade tunggakan 300.tp lps tu sy dh xpakai lame dah..sbb line pun xde..tetibe smpi skrg nie dpt bill kene bayar rm 1k sy nk buat terminate die suruh bayar..sbb ade contract lg 2 tahun..mslhnye sy xpki lgsg internet x on. Mcm mne blh kene smpi rm 1k ye.??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nak nasihat jika takde line...terus report dekat P1...jangan tunggu, simpan dan tunggu berbulan2 baru nak terminate.
      Kes ni dah banyak kali terjadi, ayieshah boleh try baca komen pengguna2 lain. Mereka juga mempunyai masalah yang sama.
      Internet ni bukan macam bil air. Kalau bil air, takat mana gune, takat tuh la kiter bayaq.

      Tapi bil internet ni, jika tak on pon, still kene bayaq..... guna or tak guna...still kene bayaq, bil jalan macam biasa.
      Apa2 cuba try tengok previous komen, macam mana deme settle kan problem deme. Selalu nya P1 akan ada budi bicara. Di just suh bayaq kos terminate je dan tunggakan jika anda guna internet tersebut.

      Delete
  45. Salam nak tanya sikit. Kontrek P1 saya dah nak tamat bulan April ni. Tapi saya tak tau anggaran kitaran bill setiap bulan. Jadi saya guna sampai akhir bulan April je ke baru terminate. Call self care pun kredit mengalir cam air tapi belum dapat jawapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam....u bayaq gune debit kad ka?....jadi boleh cek kat bank berapa dia tolak...if ada online banking kad yg digunakan untuk bayaran P1.

      Boleh rujuk tarikh kontrak...sekiranya ada lagi. Jadi guna setakat tarikh itu sahaja.

      Boleh try isi form...atau terus ke kaunter P1 yang berhampiran.

      Delete
  46. salam, nak tanya. saya dah terminate contract tapi still ada bayaran tertunggak sebanyak 907.00. bayaran tertunggak ni sbb line still jalan walaupun sye xguna dan lambat terminate disebabkan bnyk halangan. sekarang, dah banyak kali agent kutipan wakil dr p1 call suh buat bayaran. dan dorang offer discount sampai 30% dengan syarat byr lump sum. ada x sapa2 yang pernah dapat panggilan drpd agent kutipan macam saya. betulke agent2 ni. atau spam? ade sapa2 dah pernah buat bayaran tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, mintak maaf tak pernah. Mungkin pembaca lain tahu.

      Tapi better you call P1 sendiri untuk pengesahan. Jika masih tak berpuas hati pergi HQ, if u duduk area selangor. Kekadang benda ni scam je. Tetapi kekadang legit je.

      Delete
  47. Salam..sy nk tnya..sy pakai p1 dah 6 bulan..kontrak pon belom habis lagi..sy nk terminated sbb nk pakai wifi lain..barang2 p1 semua elok lagi..kalau sy nk terminate kena denda 200 je kan..bill semua xde yg tertunggak..bayar ikut time..lagi satu better call CS untuk terminate atau pon pegi center ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam....yup boleh call je....p center untuk pulangkan....

      kalo rumah dengan hq....p jah hq

      bayaran boleh rujuk kontrak....post saya tahun 2013....takot dah berubah pulak

      terharunya....dah nak dkt 4 thun post ni...tp still ramai yg masih baca...huhu

      Delete
  48. Membongak p1 ni.. masa install ckp unlimited.. best je pkai laju.. siap 2mbs install tau.. skali ank pkai youtube sampai je dlm setengah bulan slow sampai bkk fb pin x leh.. so call center.. center ckp unlimited tu 100gb je. Pas ckup 100gb data very2 slow.. bukn x ada lngsung. Just watsaap lpas la. Tpi very dissappointed la kne tpu camtu. Paymnt cantik je.. hmm kne amik cuti g hq la ni jbwnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...betoi la tuh...unlimited...tapi lepas tuh internet kene cap...kene potong speed dia...tapi still boleh guna...biasalah orang berbisnes....masa mula2 sumer manisss....

      patut baca kontrak betul2 and deme juga patut bagi warning awal2 pada customer...

      Delete
  49. Salam..saya nak tanya kalau nak terminate kena owner k yang pergi kaunter atau HQ?wakil boleh x?

    ReplyDelete

Siler comment yer