*New update (10 Sept 2015)
**New update (13 Apr 2017)
***New update (3 Oct 2017) Oleh Hani Madihah
*Update 8 Dec 2017, Buat pengetahuan, P1 telah diambil alih oleh TM (tukar nama jadi WEBE), jadi boleh terminate di TM point.
Ada sumber mengata kan tidak perlu membayar denda sekiranya belum habis kontrak...tapi saya tak sure apa syarat2nya...saya dah cek dekat portal rasmi, macam x update je pasal ni....boleh ke HQ or TM berhampiran anda untuk kepastian.
Assalamualaikum,
**New update (13 Apr 2017)
***New update (3 Oct 2017) Oleh Hani Madihah
*Update 8 Dec 2017, Buat pengetahuan, P1 telah diambil alih oleh TM (tukar nama jadi WEBE), jadi boleh terminate di TM point.
Ada sumber mengata kan tidak perlu membayar denda sekiranya belum habis kontrak...tapi saya tak sure apa syarat2nya...saya dah cek dekat portal rasmi, macam x update je pasal ni....boleh ke HQ or TM berhampiran anda untuk kepastian.
Assalamualaikum,
Okeh kali nih nak ajar cara-cara nak terminate wimax.
Senang je rupanya. P1 wimax laju je buat kerja. Syabas.
Maaflah P1 bukan tak nak gune P1 tapi banyak sangat dah internet. Jadi terpaksa korban kan satu. Tak mampu nak bayar semua. Maklomlah penanam anggur...waaaa
TIPS!
Pastikan TIADA bil tertunggak. Make sure langsaikan semua bil sebelum tarikh bil baru. Kalau boleh seminggu sebelum bil baru.
Kemudian, pastikan SEMUA barang yang kita dapat time memula daftar tuh ada. (Buku panduan, kabel LAN, power supply and MODEM). Kalau takde kene bayar denda. Tak boleh la nak bising2 kat kaunter sebab depa pon mengikut perintah kan. Aku hari tuh bagi kotak dengan plastic asal dia lagi. kahkahkah. **Kotak just gune kotak kasut pon boleh, mengikut maklumat pembaca blog ini
Then, after that, CALL (1300 03 1300) or guna ONLINE FORM *(http://www.p1.com.my/customercare/form/). Aku isi online form je...hehe
Then, sila tunggu 3 hari (dalam masa tiga hari memang P1 akan call anda, then P1 akan bagi nombor report)
SILA SIMPAN nombor report tuh then bagi kat kaunter P1 di mana anda ingin serahkan modem. Sebab kaunter tuh akan layan sekiranya anda mempunyai no report tuh je.
Then, JANGAN LUPA, pastikan anda mendapat resit pembayaran (sekiranya serah modem sebelum tamat kontrak. kene denda RM200 ***RM300) dan termination form.
PENTING! Simpan resit dan termination form tuh. Lagi2, jika anda menggunakan pemotongan auto debit bagi MENGELAKKAN masalah dikemudian hari. Nak laminate pon boleh. Simpan lah selama yang boleh. Sampai reput pon boleh...hehhe..FYI, tyak sangka aku masih ada form tuh..dah end of 2017 kot! LOL!
salam... nak tnya... sy ni nak terminate jugak.. tapi sy punya modem tu rosak... kene denda jugak ke? nak serahkan balik modem tu, kena serah kat center ke? kalau hantar kat booth p1 je xboleh ke? tq
ReplyDeleteSalam, perlu hantar ke service center berhampiran dengan tempat anda. Modem rosak mungkin kene denda.
DeleteAsslamualaikum...denda sblm tamat kontrak mmg rm 200 ke?
ReplyDeleteSalam yup
Deletesoalan:
ReplyDeleteboleh terminate on behalf of account holder x? sbb acc holder kuar oversea...
Boleh cuba tanya service center...maybe dia minta ic photocopied
Deletethanks berkongsi yer...tgh cari cara2 yg berkenaan =)
ReplyDeletetu dia..buku panduan pun nak dipulangkan..jenuh nak cari ni..hhehe
Buku panduan tuh saya saja je kasi....untuk mengelakkan P1 ni mintak duit...maklum lah depa ni pantang nampak peluang mesti nak minta duit kita kan.
DeleteKalau kotak and buku panduan tak ada macam mana? Dah pakai p1 almost 3 years. Mana la nk simpan brg2 cmtu
ReplyDeleteDun worry boleh je...janji bagi complete set....
Deletesalam..sye nk tnye kt tmpt yg sye bru pndh ni x dek coverage p1..sye nk tnye
ReplyDelete1. klu sye terminate awl nk kne byr denda jugak ke?
2. klu kes mcm sye yg nk terminate awl ni mcm mne process yg btol ye utk terminate awl?..bole share?
hurm kalo x silap saya....dia bagi tempoh seminggu atau sebulan untuk trial....cuba emel p1 .....rasa boleh dibawa berbincang
Deletesaya pernah call centre p1, cakap nak terminate sebab coverage p1 xde, diaorang cakap cuba en. tengok kita punye map coverage, memang dalam map tu ada tapi hakikat yew setahun pakai merah je dah macam mata hantu, kadang-kadang pandai pulak dia kenyit-kenyit mata,sekejapa ada sekejap takde.
Deletememang dia seboleh2 nya elak tak mau kiter terminate...tapi kite p je tempat dia tuh...terus bagi je modem dia...cakap saya nak terminate! kene tegas sikit hehehe...
Deletetapi make sure dalam tempoh seminggu tuh
Salam . No report tu mcm mne ye ?
ReplyDeleteSalam...call p1...then cakap kita nak terminate, bagi alasan nak p sambung beljar luar negara ka...so dia takkan banyak tanya...hehehee...
Deletekalo cakap ini tak elok la apa tak elok la...confirm dia suh reset la...apa la..xkuasa aku nak layan...
macam ari tuh, aku bagitau aku suka je p1..tapi sebab dah ader banyak internet terpaksa la terminate
then
dia akan bagi nombor report
Saya telah berjaya terminate P1 tadi. Untuk makluman, siapa yang ada masalah macam modem rosak, atau patah dan sebagainya, macam kes saya, terus saje berurusan di headquaters packet one atau green packet di jalan templer. Tak kene denda atau charge apa apa pun. Sebelum tu saya cuba nak pulang kat outlet dia yang dekat sikit dengan rumah, tapi wakil outlet kata kene denda harga sebijik modem mifi tu.. dekat RM4++.++ tu.. Padalah hal patah sikit je cover dia, lain2 semua elok berfungsi.
ReplyDeleteTapi bila berurusan di HQ, senang je. Alhamdulillah. Lega
Alhamdulillah....lega kannn tak payah kene bayar bagai...tapi tula...HQnya kat PJ...
DeleteThanks for your info!..... :)
Assalam nak tanya .. Sy nk terminate p1 sbb dh abes kontrak . sume brg dia still ok xde rosak .. Kene bayar apa2 jgk ke ble nk terminate nnt? Tq
ReplyDeleteSalam kalo dah habis kontrak takpayah bayar. Call nombor di atas then cakap nak terminate.
DeleteIf i gi hq terus bwk modem,cable n charger sekali utk pulangkan terus bolehkan? Perlu dulu ke utk dapatkan no report? Hari ni bukak tak?
ReplyDeletekahkahkah....itu kene check HQ la.....rasanya better call dulu...
Deletetapi rasa nya okey je kot g direct HQ....maybe cawangan je ngade2 nak nombor report bagai.
nk isi form tu cmne ? x jumpa pon. hahah.
ReplyDeletehttp://www.p1.com.my/customercare/form/
Deletekompom ker kene denda rm200? still dlm kontrak ni, please update.. sy nak terminated wimax ni.. byk sangat bill nk dibayar.. pening kpala..
ReplyDeletekalau lebih dari tempoh trial n takde masalah connection memang akan kene bayar rm200 sebab terminate kontrak....
Deletelagi baper bulan? kalo takat 2 3 bulan nak dekat setahun...takyah la terminate lagi....
tapi kalo baru gune 2-3 bulan...better terminate je la walapon kene bayar rm200....
Salam. Sy ada 2 soalan. 1) boleh ke sy nk terminate, tpi bil tertunggak byk jgk. siap dapat surat. 2) w'pun kite xgune line p1 tu. Bil tetap bergerak ke..?
ReplyDeleteSalam....sepatutnya hang perlu complaint pada customer service awal2, bagitau yang hang xdapat line or xnk gune....
Deletecara yang betul hang perlu deal dengan P1 sendiri, terminate terus....
walaupon tak gune, selagi hang tak terminate, selagi tuh bil gerak.... terminate bayaq 200 je, dari hang biar bil tertunggak berjalan begitu sahaja....mahal tuhhhhh
*Balas dengan kadar segera !
ReplyDeleteCable dan charge sy hilang kene denda ke ? Dan berapa yang perlu di bayar? Sy tinggal beberapa bulan nak abis kontrak.
Hurm x sure bayaran denda....tapi rasa mahal juge....tapi berdasarkan komen kat atas....dia x payah bayar pon sebab dia hantar kat HQ
Deleteassalamualaikum...good info!!...bru lpas isi borang tu nak terminate...harap2 sempat la sblm bill baru smpai...bru je smlm byar bill..kontrak dh tamat bln 4 lepas...hajat nk bertukar pd unifi...lepas dri kontrak habis ni mcm2 jd .. coverage berkelip,kuota 20gb pn mcm air terjun habis...mmber pulak byk racun amik unifi... yg pakaj pling murah tu
ReplyDeletesalam....haah P1 ni memang macam tuh.....nasib baik dah hbs kontrak....
Deletetukaq je jangan tak tukaq...tapi make sure yg unifi cover tempat hang....
As salam. Kalau ikutkan bil saya mmg dh langgar dinding nk dkt rm2k. Puncanya sy line blocking sbb x bayar dlm 2 bulan tapi bil bulan2 tetap masuk. Skrg ni mcm mana ye? Dh lebih tarikh kontrak (2 tahun lebih). Saya x bayar sbb sia2 byr bnd yg kita x dpt (Servis internet).
ReplyDeleteSalam, boleh rujuk customer service berhubung tuh...cakap tarikh bila di blocked and maybe perlu bayar bil 2bulan dan denda sahaja.....maybe....tak confirm....apa2 pon kene rujuk P1 juga.....
Deletesalam.. nak tanye kalo da tamat kontrak then nk terminate..deposit kite yang seratus hinggit tu dapat x balik?...huhu
ReplyDeletesalam....erm kene bayaq deposit ka?....rasa time saya xde....
Deletetapi kalo ader deposit...rasa akan di return balik..but im not sure about that....apa2 pon masa nak return tanya dulu...kekadang staff dia pon x aware pasal tuh
Sy deposit rm250. Rugi la x dpt blk. P1 user almost 8years.
Deletesy baru je terminate 2hari lepas...byrn rm100 deposit dlu dia xbg pn...tp dia mntk kol customer service tnye blh dpt blk x duit tu
ReplyDeleteyup just call CS to file a report about your termination service...nanti dia dah file report, u boleh bagitau kat tempat u terminate tuh.....nanti dia akan pulangkan duit u....tapi please make sure that u dah lepas tempoh kontrak.
Deletesalam. kontrak p1 sy belum habis lagi, so kalau nk terminate kena bayar rm200 kan pastu kalau sy nk terminate tu scare online kena bayar rm200 tu segera ke mcm mane?
ReplyDeleteSalam....bayaq kat kaunter cash.....
DeleteSaya pun nak tamat kontrak p1 sudah 2tahun guna kena denda bayar juga ke
ReplyDeletekalo kontrak dah tamat...tak perlu bayar...just pulangkan semua barang
DeleteAssalam, saya nak terminate p1. Ikut cara kat atas tu. Mula2 saya isi form tu, lepastu dia email suruh call diorang. Dah call semua dan ckp akan email no termination ticket. skrg tgh tunggu no tickets termination. Berapa lama eh proses dia nak bagi? Saya rasa dah 2 nak ke 3 hari dah tunggu
ReplyDeleteSalam...better push deme lagi...kekadang deme saja2 je lambat2.....kalo u duk PJ...boleh anta kat HQ terus....
Deleten maybe u cal jumaat, so maybe dia proses hari bekerja....so kalau u boleh sabar lagi, tunggu lima hari....
Salam. Saya ad soalan.
ReplyDelete-sy dh hbs contract 2 tahun dgn p1, then sy smbg balik xsure setahun or dua tahun. Hehe. N modem sy hilang. If sy nk return sy still kne denda ke even sy pnh hbs contract dgn p1 2 tahun dulu?
Salam....boleh taya P1 or report sebab kenapa modem hilang....maybe dia leh kasi baru....tapi maybe kene denda....
Deletekontrak lepas dah tak berkaitan.....u ader kontrak baru...akan ikut kontrak baru...better habis kontrak x perlu smbung dah....kontrak tuh dia nak ikat u je...
Nk tnya nk potong P1 xpi xnk serahkan modem dia nk simpan sbb nk elakkan dari kne denda blh kn??
ReplyDeleteTak faham la kes u....wat apa nak simpan modem kalo x leh gune...hehehe
DeleteTerima kasih insan budiman. Baru submit online form. Harap2 cepat la responsnye. X hadap cek nak perabih duit call careline. hehe. Report number tu berapa aksara?
ReplyDeleteYa Allah, tak ingat la pulak...Tapi don't worry just tunggu je call dari deme.... :)
DeleteTension ngn p1..kalau dulu kena bayar rm99 je..Lepas implement GST, kena byar rm105 (kalau xsilap)..Tp utk beberapa bulan ni, kena byar rm126 pulak sedangkan xde pn bayaran tertunggak..sya plan nk terminate p1 bulan ni..nk submit kt online tp rsau dorang xterminate.nk pergi HQ tp xde masa.blh bgi pendapat x ?
ReplyDeleteeeee....gediknya nak terminate pon cas gst...hampeh la P1 nih....
Deletedeme akan terminate puye...u bayar gune apa? automatic tolak dari bank ka?
lepas pulang barang sume...u akan dapat borang yang cakap dah terminate.
So kalo bil still jalan. Boleh tunjuk borang tuh kat P1.
P1 ni mmg ada cas trsembunyi ke.bln2 bayar xpenah miss tiba2 dpt msj yg akau kne gantung sebab ade trtunggak RM200 lebih..rse nk terminate je tp dlm kontrak lgi...minta pendapat tuan cmne..
ReplyDeletesetahu saya takde....boleh call P1 untuk semak semula apa bayanran yang tertunggak tuh....minta penyata kalau boleh..suruh deme email or pos surat or p semak kat cawangan P1
Deletemcm mana nak tahu yg kontrak kita ni dah tamat ke belom ?
ReplyDelete* dah lupa..
Boleh tengok kat website or call customer service....
Deletesalam .. sy pkai p1 sbb ari tu ada sminggu trial .. sy truskan smpai sbulan ..lpas tu xdpt guna sdh .. dpt bil seratus lbih .. jd sy hold dlu pmbayaran ..bnyk lg nk kna byr .. tp bulan2 dpt bil .. sy ingat dorg xcaj lpas xda line tu .. skrg bil tertunggak hmpir 6ratus .. blum tmt kontrak lg .. klau sy terminate ..konfom kna byr dlm 8ratus .. bleh tlg jwb soalan sy .. trima kasih
ReplyDeleteSalam,
Deletesepatutnya annasz bagitau P1 terus biler tak dapat line. Sebab deme mana tahu. So deme boleh buat sesuatu. so sekarang dia assume u dapat line, n u tak bayaq bil.
So, u kene p P1 untuk uruskan. Kalo u pernah buat report sebab tak dapat line, boleh bagi nombor report. Tapi kalau takde, ikut budi bicara P1. Maybe deme akan mansuhkan bayaran kontrak tuh. (Maybe)
Bahaya bil tertunggak nih. Baik uruskan cepat2.
Saya punya fon dh hilang, bil dh 600 lebih, dh berapa bln xleh guna, contract blum habis lg...agak2 berapa yg saya kena charge denda sbb hilangkan fon wimax tu...runsingnya, duit x cukup guna..😖
ReplyDeleteRasa P1wimax akan help u to settle all the bills. Boleh refer to P1, cerita kan masalah anda. P1 bukan along. Don't worry!
DeleteNak tanya la, saya dah fill termination form secara online, bil yg tertunggak pun dah selesai bayar, no termination pun dah dpt, tinggal nak hantar blk brg p1 kat HQ je. Tp saya ada modem dgn charger je, buku manual dgn cable lan ntah dah hilang ke mana. Rasanya kena denda tak cik?
ReplyDeleteRasa x perlu....sebab kalo cik baca komen di atas. Tak perlu buku manual pon takpe..cable tak sure. Pergi P1, tengok dia cek tak, kalo x cek, selamat. Tapi, kalo dia kata kene denda, just cakap hantar kemudian la hantar, tertinggal kat rumah....kahkahkah
DeleteYang hilang tuh cable kuning ke? Beli je kat kedai. Murah je harganya. Daripada kene denda mahal.
Halo . Saya nak tanya . Saya baru je langgan p1 . Baru first time pakai . Saya beli 3june2016 . Tapi tak memuaskan . Saya ada masalah dengan connection. Tukar tempat dekat mana mana pun connection dia sangat poor. Say contact one of the p1 staff masa saya beli and register p1 . Dia kata tak kisah walaupun satu bar asalkan laju. Ni lansung tak laju . Loading 30 minit just nak tengok video yang durasi dia 2 minit je.
ReplyDeleteKalau saya nak terminate masah trial yang dia bagi 1 bulan ni boleh ke? Sebab saya tak mampu bayar untul service yang saya tak boleh guna. Ke saya kena tunggu lagi satu bulan lepas bayaran pertama baru boleh terminate
Mohon dijelaskan, terima kasih
Hi, no need to wait sampai habis trial....just pergi, bawak sumer barang. Cakap dah try.... memang connection poor. Pulangkan je.
DeleteDulu rumah pon satu bar, tapi still laju.. tapi kes u, cakap kat dia memang la satu bar...tapi masalahnya slow. Apa kejadah ada internet kalo satu video pon kene buffering sampai 30 minit. Baik tak payah!
Hah. tulah, So my contract dengan dia terputus macam tu je ke?
DeleteYup, trial tuh bermakna if u nak terminate contract, u don't have to pay for denda. Atas alasan, u tak dapat internet. So, if u nak terminate after sebulan (after trial), u kene bayar denda sebab nak terminate kontrak walapon alasan sebab internet tak dapat. So better p terminate cepat2 sebelum habis tempoh trial.
DeleteTerima Kasih bg penjelasan yang jelas. Nasib la jumpa blog ni kalau tak habis la melayang duit banyak2 bagi dorang makan free2.
DeleteSelamat Berpuasa :)
assalamualaikum. sy nak terminate tp kotaknye tak ingat letak mana. boleh ke?
ReplyDeleteWaalaikummusalam....tak perlu pon xper kotak...
DeleteSelamat hari raya.
Aslkum.. sya nak terminate p1 jgak. Mslah connection. Dah sehari lampu hijau tak naik. Geram ceq 😂😂 dlu kes lambat sngt connection even lampu naik hijau smpai 3. Hahaha sya dh gna hampir 6 bulan. Beli dkt kdai henset.. klau sya nk terminate mmg kna byar 200 rnggit jgak ya?
ReplyDeleteSalam...apa2 report dulu. Lepas tuh kalo berlarutan, takde improvement, cakap kat P1..."saya nak terminate if connection still hampeh macm ni!"...hehehee....
Deletekalo u ader kontrak....kene bayar la 200....tapi kalo salah P1...maybe u boleh minta pengecualian..apa2 report je dulu.
as'salam..
ReplyDeletesaya pernah ade p1 dan bil tertungak hampir 4-5 bulan. masa saya nak terminate saya tidak kena sebarang bayaran..termasuklah bil yang tertunggak..
Salam....owh bestnya....maybe dia potong kad kredit or debit? ke bayar cash?...camner tuh..cube share sikit u puyer alkisah...hehehe....nak tauuu....
Deletesaya bayar cash kat center je.sebelum kontrak habis saya dapat panggilan dari p1 center dari pj..suruh sambung lagi kontrak 2 tahun dan ade buat tambahan dari 5Gb ke 8Gb.. sya kata ok saya sambung kontrak..tapi masa tu saya mmg dh tak pakai p1 yg ada limit..saya dh beli p1 unlimited punya..so dh lama tak bayar.. saya pergi terminate kt center(kluang)..saya dh sediakn duit untuk bayar bil tertunggak..tapi tak kena bayar..
DeleteWah, pls share buat macam mana and terminate di mana. Saya nak terminate p1. Its good tapi nak guna telefon plan with internet. Tq in advance ya.
DeletePls share your story ya. I call p1 cakap nk terminate tapi diorng try to delay sbb yelah taknak la hilang customer.
DeleteSalam aida,
Deleteu duduk di mana? If duduk PJ, terus ke HQ dia. Or call P1 lagi and lagi...bagi alasan u xde duit nak bayar banyak2 internet, u pakai sorang, anak2 dah xde, xde sapa nak guna membazir je. Tanya apa hak deme nak delay process terminate sedangkan u xde bayar lewat or hutang dengan P1. N kalo u still dalam kontrak, cakap je u sanggup bayar but if dah habis kontrak, cakap juga u dah tamat kontrak.
Kalo susah2 sangat, cakap je u nak pindah hulu, kawasan tuh P1 tak dapat, bukan dia akan cek pon....bohong sunat katakan....kahkahkah....
And jangan main pulangkan barang je....pastikan dapat surat termination dari P1 then baru pulang barang.
Harap dapat membantu.
Skrg ada je kat KL. Ingat ke nak g kat center p1 je utk terminate, so saya perlu case report no. Tapi bila call P1 request case report no tu dia tanya pindah mana, bila pindah and siap mintak supporting dokumen konon to make sure yg kita betul pindah ha. (Tipu sunat tak menjadi). So esok after kerja nak terus direct ke HQ lah. Doesnt need report no apa bagai. Leceh p1 ni. Nak tergelak rasa bila diorng mintak supporting dokumen padahal nak terminate akaun je pun aduhai.
DeleteWhat?! Seriously?! Itu kan hak peribadi...takkan nak pindah perlu bagitau semua....giler betol P1 nih!
Deleteokay la tuh....p center je...camne dah settle kah?
Salam, saya nak terminate, tapi tak ada kotak, berapa kena bayar eh?
ReplyDeleteSalam xde kotak xper.
Deletekotak kasut pun boleh
DeleteSalam sy nk terminat jga klau modem da retak skit rasa kena denda ke x.
ReplyDeleteSalam....kalo sikit x rosak....okey je...rasa dia xde cek pon. Tapi, kalau teruk, rosak. Taya CS dia dulu apa nak buat.
DeleteSaya ada persoalan yg dok mengganggu sy. Sy dpt modem p1 secara percuma bila sy apply unifi (tm) utk premis kedai sy tahun lepas. Dia ada free trial period utk beberapa bulan, sy pun dah tak ingat. So, within that trial period, i did try to connect once, tapi langsung x dpt. Tak tau la pasal coverage ke apa, so i just kept the modem as tukun la. Fast forward couple of months, i dpt notifications, calls from p1 kata i owe that 300 plus. Gaduh punya gaduh, they said they are going to take legal action against me sbb i refuse to pay for the service yg i tak pernah dapat/guna.
ReplyDeleteQuestions are, memang i kena bayar jugak mentah2 ke walaupun i LANGSUNG TAK GUNA servis p1 ni?
Dan, katanya ada kontrak 2 tahun, kalau i breach the kontrak, i kena denda. That's why i just keep quiet sbb kalau i pergi serahkan modem tu skrg, meaning, mmg betul la i intend to breach the contract.maknanya skrg, dlm keadaan i tak guna servis p1 ni, kalau i tak cancel it pun i salah, kalau i gi cancel it which means i mmg akan breach the contract pun, i salah?
And to start off, i didnt even apply for it. It was given as a free gift with a limited time of free trial period.
Please help me sebab i rasa sangat teraniaya....������
Ada sebarang kontrak yang di tanda tangan tak? If ada, sila baca dengan teliti, if boleh guna untuk lawan balik P1 tuh.
DeleteIf u p HQ di PJ (if wujud lagi, dah bertahun tak guna dengan P1 nih), u boleh settle kan kat sana. Cakap u tak pernah gune langsung and suruh dia cek alamat u, memang u tak dapat coverage.
Cuba u baca previous comments jika dapat membantu.
HQ P1 dah tukar. Kat Sunway Pyramid dah. 10am - 10pm waktu operasi dia.
DeleteAssalam nak tanye. Betul ke HQ P1 dah tukar kat Sunway Pyramid? seriuosly??? Nak terminate ni dalam minggu depan..
ReplyDeleteSalam...ikut kan komen di atas....haah....ala dekat2 je tu
DeleteAssalamualaikum..nak tnya,sya baru langgan p1 ni..baru sebulan.kalau sya nak tukar tarikh pembayaran bil ble tak?pastu macamna kita nak tahu jika pihak p1 dah terima bil pembayaran kita..sbbnya diorg just antar email atau mesej je tuk buat pembayaran..sya bayar pejabat pos..
ReplyDeleteWaalaikumussalam, jika u tick terima bil bulanan melalui pos, u boleh cek next month. Tapi, rasa u x pilih tuh...sebab u kene bayar rm5 untuk pos tuh rasanya and u received an email about your monthly bill. So, u boleh cek kat online account or telefon P1 untuk melihat bukti bayaran.
DeleteHarap membantu.
P1 saya dh tamat kontrak 2 thun.nk hntar moderm tu terus ke hq ke?? X perlu bgtau ke..tp alat smua complete..tp kan sya bru dpt bill baru..jd msa pulngkn alat tu nk kna byar imetdately ke bill yg sya bru dpt tu..bil rm 115..
Deleteselalu dia akan cek baki tertunggak sebelom tamatkan langganan...so better bayar dulu
DeleteSaya pon nak terminate cam siput gondang dari mula2 pakai dulu hampeh
ReplyDeleteBape nombor careline p1 ni..search internet call call asik salah nombor je..
ReplyDeletesy ade soalan, sejak bila p1max ade terms yg klu 3 bln xbyr, die auto terminate? sape kne mcm sy? kne byr 5rts lbih utk kos autoterminate.. sy da pkai lama p1 ni sejak belahar.. 6-7 thn.. tiba2 bln ni die auto terminate dgn alsn 3 bln x buat byrn.. sy sgt tidak puas hati.. 5rts tu bkn tunggakkan, tp cas utk modem dan denda..
ReplyDeleteu memang pakai dah lama....tp u renew kontrak tak? Kalo renew kontrak, kalo terminate dia cas la jugak harga modem.
Deletekes u, u x bayaq....mmg la dia potong....bil api pon x bayaq letrik akan di potong...tapi sepatutnya bagi la warning...
terima email x dari P1?
slalu x byr mmg akn potong/sekat.. tp bukan terminate.. sy pkai da lama.. renew2.. tak permah lg kne terminate.. prnh jgk kes sy da byr tp xmasuk dlm bil.. bile tunjuk resit, bru die update.. die update utk byrn 3 bln tp tarikh byrn yg sama.. pdhl sy byr tiap bln.. dpt email da kne terminate terus dari peguam.. surat ctos.. p1 xde email terminate...
ReplyDeleteNak tanye..sy ni baru pakai p1 ni 2 bulan..Ade tunggakan 300.tp lps tu sy dh xpakai lame dah..sbb line pun xde..tetibe smpi skrg nie dpt bill kene bayar rm 1k sy nk buat terminate die suruh bayar..sbb ade contract lg 2 tahun..mslhnye sy xpki lgsg internet x on. Mcm mne blh kene smpi rm 1k ye.??
ReplyDeleteSaya nak nasihat jika takde line...terus report dekat P1...jangan tunggu, simpan dan tunggu berbulan2 baru nak terminate.
DeleteKes ni dah banyak kali terjadi, ayieshah boleh try baca komen pengguna2 lain. Mereka juga mempunyai masalah yang sama.
Internet ni bukan macam bil air. Kalau bil air, takat mana gune, takat tuh la kiter bayaq.
Tapi bil internet ni, jika tak on pon, still kene bayaq..... guna or tak guna...still kene bayaq, bil jalan macam biasa.
Apa2 cuba try tengok previous komen, macam mana deme settle kan problem deme. Selalu nya P1 akan ada budi bicara. Di just suh bayaq kos terminate je dan tunggakan jika anda guna internet tersebut.
Salam nak tanya sikit. Kontrek P1 saya dah nak tamat bulan April ni. Tapi saya tak tau anggaran kitaran bill setiap bulan. Jadi saya guna sampai akhir bulan April je ke baru terminate. Call self care pun kredit mengalir cam air tapi belum dapat jawapan.
ReplyDeleteSalam....u bayaq gune debit kad ka?....jadi boleh cek kat bank berapa dia tolak...if ada online banking kad yg digunakan untuk bayaran P1.
DeleteBoleh rujuk tarikh kontrak...sekiranya ada lagi. Jadi guna setakat tarikh itu sahaja.
Boleh try isi form...atau terus ke kaunter P1 yang berhampiran.
salam, nak tanya. saya dah terminate contract tapi still ada bayaran tertunggak sebanyak 907.00. bayaran tertunggak ni sbb line still jalan walaupun sye xguna dan lambat terminate disebabkan bnyk halangan. sekarang, dah banyak kali agent kutipan wakil dr p1 call suh buat bayaran. dan dorang offer discount sampai 30% dengan syarat byr lump sum. ada x sapa2 yang pernah dapat panggilan drpd agent kutipan macam saya. betulke agent2 ni. atau spam? ade sapa2 dah pernah buat bayaran tak?
ReplyDeleteSalam, mintak maaf tak pernah. Mungkin pembaca lain tahu.
DeleteTapi better you call P1 sendiri untuk pengesahan. Jika masih tak berpuas hati pergi HQ, if u duduk area selangor. Kekadang benda ni scam je. Tetapi kekadang legit je.
Salam..sy nk tnya..sy pakai p1 dah 6 bulan..kontrak pon belom habis lagi..sy nk terminated sbb nk pakai wifi lain..barang2 p1 semua elok lagi..kalau sy nk terminate kena denda 200 je kan..bill semua xde yg tertunggak..bayar ikut time..lagi satu better call CS untuk terminate atau pon pegi center ?
ReplyDeleteSalam....yup boleh call je....p center untuk pulangkan....
Deletekalo rumah dengan hq....p jah hq
bayaran boleh rujuk kontrak....post saya tahun 2013....takot dah berubah pulak
terharunya....dah nak dkt 4 thun post ni...tp still ramai yg masih baca...huhu
smlm sy ada kol p1 utk trminate..kontrak blm smpai 1 thn..die ckp kne byr rm300..myb dh naik kot
DeleteSalam hani, post ni pada tahun 2013.....sudah 4 tahun, jadi kemungkinan besar harga sudah dinaikkan...terima kasih di atas update. I really appreciate it! :)
DeleteMembongak p1 ni.. masa install ckp unlimited.. best je pkai laju.. siap 2mbs install tau.. skali ank pkai youtube sampai je dlm setengah bulan slow sampai bkk fb pin x leh.. so call center.. center ckp unlimited tu 100gb je. Pas ckup 100gb data very2 slow.. bukn x ada lngsung. Just watsaap lpas la. Tpi very dissappointed la kne tpu camtu. Paymnt cantik je.. hmm kne amik cuti g hq la ni jbwnya.
ReplyDeleteHehe...betoi la tuh...unlimited...tapi lepas tuh internet kene cap...kene potong speed dia...tapi still boleh guna...biasalah orang berbisnes....masa mula2 sumer manisss....
Deletepatut baca kontrak betul2 and deme juga patut bagi warning awal2 pada customer...
Salam..saya nak tanya kalau nak terminate kena owner k yang pergi kaunter atau HQ?wakil boleh x?
ReplyDeleteAyo, mcm bola cari kaunter p1, mula g kat jln imbi tutup, g tm ampang x blh, suruh g maxissegar menara hari sabtu ahad tutup, isnin kena g pj la pulak
ReplyDeleteKalau dapat mesej kata kat area saya dah discontinue p1 tu... kena denda juga ke kalau nak terminate masih ada kontrak?
ReplyDeletespecial case xpayah bayar rasanya....sebab bukan salah kita...sebab pasai apa deme sesuka stop service kat situ pastu sesuka hati nak minta bayar denda....
Deletebetter bagitau semua orang, SEMUA ORANGGGGG.. berhentilah guna P1.. service bengong... saya dah terminat bulan feb/2017, dah dapat surat termination.. SETTLE HABIS DAH... habis dah... tapi, si bengong olang punya p1 masih send sms to me every month minta RM 0.02 .. 2 sen jer kot... eh, saya dah habis bayar depan counter kat sunway piramid haritue.... kjap lagi sy nak call itu p1... sy nak maki2.....
ReplyDeletesila maki...kahkahkah...
Deleteala bese la...yg bagi sms tuh system...system tgk ada baki u x bayar wpon 2sen...dia bagi je...system kn auto...
so sebelum p marah2 deme....tarik nafas dalam2..hembus....then settle tenang2...
suruh deme update system je...ckp yg u dh hbs bayaq..stop sending any sms!
mcm saya ni tak tau masa bila amek p1 setahu saya xpernah pon langgan p1 tibe2 surat sampai untang 1380,mcm mna nak buat sebb col p1 dia soh saya bayar juga.. xpernah guna pon mcm mna tu ye
ReplyDeletefuh identity theft? better u g P1 sendiri untuk tanya..sebab if u x settle kan...NANTI kene blacklist CCRIS lagi susah....
DeleteSiape ade modem P1 wimax DV230 atau DX230, PM sye.
ReplyDelete0106612304
Sahabat,nak tnya.saya dimaklumkan p1max blh di'terminate' di tm point sahaja.tak perlu pergi p1 center..
ReplyDeleteSebabnya,p1 center di jitra pun dah tutup.kat alor staq pun dah tutup..
Salam, P1 telah di ambil alih oleh TM...Jadi boleh ke tm point untuk terminate. Terima kasih.
Deletesalam, saya nak tanya selalunya kontrak dengan P1 baper lama ya? dan macam mana nak check kontrak kita dengan p1.
ReplyDeleteSalam, ikut u langgan pakej yg mana...ada org setahun je...ada org 2 tahun...boleh call customer service utk confirm kan
DeleteSalam nak tnya number tfon p1 mana ya boleh col
ReplyDeleteAssalamualaikum.. Saya masih Ada masalah dengan p1 ni. Dah pegi TM Tanya tp nama Tak wujud ke kena bgtau dia yg Kita Ada blacklisted dgn dorg?
ReplyDeleteWaalaikumussalam. Aik wujud lagi pengguna P1? minta maaf sebab ingat P1 dah jadi webe, so no more P1...ehehehe....
Deleteada masalah apa sebenarnya?
If kene blacklist kene selesaikan dulu hutang2 lama...
Adakah auto unblacklist bila habis settle semua hutang?
DeleteP1 ni dia main dengan CTOS dengarnya...so if dah langsaikan hutang makesure ada simpan semua dokumen hitam putih...mungkin ada procedure lain utk bersihkan nama dari CTOS...
ReplyDeletesaya even dah terminate tahun 2013, tahun 2019 masih ada lagi surat tu ehehhee...
boleh try baca ni http://arjunaderhaka.blogspot.com/2013/12/p1-wimax-bermasalah.html
cara nak menghapus pendaftaran p1 mcm mana ye
ReplyDeleteSorry tak tahu
ReplyDeleteHi admin , nak tnya kalau org lain guna nama kita apply wifi ni , dan selepas 4 tahun baru dpt balik call suruh bayar tunggakan 2k , sedangkan sya x pernah pakai wifi tersebut tpi nama sya telah didaftar . Macam mana saya nak selesaikan ?
ReplyDeleteBoleh report SKMM, if u ada bukti menunjukkan bukti bukannya u yg apply
Deletemcamna nak terminate kalu x dak modem dah..berapa denda... sapa masuk unifi sama masuk p1
ReplyDeletetaktahu berapa harga now, but boleh tanya TM
DeleteHi Admin nak tanya. saya baru buat payment outstanding saya. total rm 1982.76. tapi bila call agensi kutipan dia kata kalau bayar full ade 50%. so bayar rm991.38. then dia soh bayar pon guna jompay to webe punya code la. after bayar tu dia soh send resit to them and dia bagitau cara nak request release letter from webe which is saya kena email to credit.ops.mass@webe.com.my. so soalan saya betul ke diskaun tu..?? dan ade ke cara lain nak dapatkan release letter tu..??
ReplyDeleteHi Tuan, dah selesai ke masalah? Sorry saya dah lama tak buka blog.
Deletekalau takut boleh buat aduan dekat SKMM, cakaplah konon u takut scam
selalu saya buat macam tu, ada satu kes, text suruh saya bayar hutang, so report la kt SKMM sebab ingat scam,
tapi lepas report SKMM, SKMM cakap betul je memang saya ada baki tak bayar lagi hehehehehe