30 June 2017

Penukaran kad debit atau atm

Alhamdulillah, settle dah tukaq kad bagai....setelah 2 tahun dah tak balik Malaysia.

Aku ada 3 bank cards je....Maybank, CIMB dan Bank Islam.

Antara tiga ni....service penukaran kad atm yang paling mudah dan senang adalah MAYBANK!

Tahniah! Dah la mudah. No fuss or whatever. Click je kat Maybank2u, cari card replacement..isi2 details then kad dah sampai kat rumah. Tak payah habis duit minyak, masa dan tenaga bagai.

Paling worst adalah BANK ISLAM. Sebab kene pergi bank lepas tuh siap ceramah bagai sebab buat last minute. Bukannya aku sengaja, kalau UK tuh jarak macam Cheras dengan Shah Alam takpe la jugak. Aku explain sebab apa aku buat last minute, dia kata kita bagi alasan pulak. Cuba lah husnuzon sikit....dah la hari jumaat, hari raya pulak tuh. Typical Malaysian. Last minute (ini aku) and suuzon (pakcik itu). WAKAKAKA.

Kedua terbaik adalah CIMB kerana menyediakan self-service kiosk. Dah la sonang, laju pulak! It took less than one minute jer...siap! 

Sekian :)



WINNER!








No comments:

Post a Comment

Siler comment yer